helpDESK
szybka i skuteczna obsługa klienta
Show MenuHide Menu

Należyta i kulturalna obsługa klienta przez helpdesk

29 maja 2013

otrs_helpdesk_24

Zarówno duże jak i małe przedsiębiorstwa chcąc stworzyć odpowiednie specjalizacje wewnątrz firmy decydują się na stworzenie działów zajmujących się konkretnymi problemami oraz zgłoszeniami. Taki zabieg pozwala na grupowanie danych problemów i zwiększenie efektywności ich rozwiązywania.

Taką sekcją jest właśnie helpdesk, która na początku swojego istnienia była spotykana praktycznie tylko w branży informatycznej. Dziś jej znaczenie jest znacznie bardziej uniwersalne. Dział helpdesk zajmuje się kompleksową obsługą klienta w razie zgłaszanych przez niego problemów oraz ich jak najszybszym rozwiązywaniem oczywiście w miarę możliwości.

Osoby się tym trudniące przechodzą odpowiednie szkolenie przygotowujące ich do tej roli. Będąc zatrudnionym w firmie zajmującej się przede wszystkim kontaktami z klientem ważne jest, aby być osobą opanowaną i komunikatywną. Nie dziwi zatem fakt, że w działach helpdesk są zatrudniane tylko te osoby, które wyróżniają się doświadczeniem, wiedzą oraz komunikatywnością. Są to cechy najczęściej wrodzone, które później można co najwyżej nieco podszlifować i rozwijać.

www.dariuszkuc.pl

Dział helpdesk jest odpowiedzialny za należytą i kulturalną obsługę klienta. To właśnie od osób tam pracujących zależy, czy dany klient będzie miał dobre, czy też złe zdanie o firmie. W branży informatycznej helpdesk jest bardzo znaną i szeroko rozpowszechnioną sekcją – pracują w niej informatycy potrafiący rozwiązywać problemy w ramach usługi niemalże natychmiast. Gdy kłopot okazuje się być większy, kierują oni sprawę do specjalistów zatrudnionych także w tym dziale.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *